úterý 21. února 2017

ZMĚN SVŮJ ŽIVOT # 1 @fitness




VAROVÁNÍ: BERTE TENO ČLÁNEK S NÁDHLEDEM, TYTO INFORMACE JSEM SI JÁ NAŠLA  Z RUZNYCH VEBU AT, VÝPOČTY SE MOHOU NEBO BUDOU LIŠIT.


Tento článek jsem vlastně ani nechtěla psát, ale po přečtení jednoho článku od jedné moc milé slečny  jsem si řekla, že ho napíšu.
 Ano, nedávno jsem říkala nebo spis psala, že by se měl mít člověk rad, takový jaký je. Ale u mě se něco změnilo.
Mam pocit, že můj pohár trpělivosti právě přetekl…


Ano, chci se změnit, postavově.

Nechci mít zdravotní problémy, chci v lete nosit šatečky a oblečení které se mi libí , ne se furt kontrolovat jestli mam o několik kilo víc…
Tento týden, chci zacit pomalu, něčím jednoduchým, jako je blogilates, poradny strečing nebo jóga.
Od příštího týdne začínáme tréninkovým  plánem od mojí oblíbenkyně Katty Veganzou, od které jsem získala tréninkový plán.

Plán zahrnuje většinou cviky v posilovně, teda aspoň pro mě pac nemam žadne jednoduché vybavení.
Moc se na to tesim, a ptáte se na jídlo? Jídelniček bohužel nemam od Katty ale  mam aplikaci Kalorické tabulky.cz , které se dají stáhnout i do telefonu a jsem s nimi velmi spokojena.
Také se chystám koupit si další program, pokud mi bude tento vyhovovat.

Aby tento první článek nebil jen tak povídali, hledala jsem  různé věci. Hlavní co mě zajímalo, bylo , jak si různě Bikiny fitnessky nastavují makra  ( makroživiny) atd.
Hledala jsem, a to hodně dlouho, než jsem narazila na jeden článek, který mně velmi pomohl.

Ale první co bychom si měli ještě před makrama změřit nebo vypočítat jsou kcal /kJ za den. A na to jsem si našla toto video.

Kalorie jsou vypčítany super, já tedy bílkoviny atd. počítám trochu jinak a dneska vám to i ukážu.


První co si vypočítáme, budou bílkoviny:
Já jsem různě hledala a našla jsem, že bychom měli mít 1-2g bilkov / kg tělese váhy
Tak si vše spočítáme:

 Berme váhu např.: 60kg
60x1,5=90g bílkovin /den

Tuky: 0,75-1,5g /kg tělesné váhy
60x1= 60g tuku /kg tělesné váhy

Sacharidy: 4g/kg tělesné váhy
60x4=240 g / kg tělesné váhy.

jak už jsem jednou řekla, na jídlo používám Kalorické tabulky. Zadala jsem kolik vážím a jestli chci zhubnou. Gramy se mi vypočítali sami.  Toto je jenom vzorové.

Po pár dnech používání aplikace jsem zjistila, že mám nedostatek všeho, krom tuku. Tak jsem si celá zoufalá hledala, kde jednotlivé složky najdu.

Bílkoviny:
Drůbež: kuřecí, krůtí, husa
 Červené maso: hovězí,  losí maso,  zvěřina
  Ostatní maso: vepřové, jehněčí
  Ryby: kapr, štika, candát, sumec,   mečoun, konzervované ryby (nejčastěji tuňák)
mléko, sušené mléko: kraví, ovčí, kozí
  Sýr cottage a přírodní jogurty:
  Sýry a ostatní mléčné výrobky:
 Vejce  
Sacharidy:
rýže, brambory, těstoviny
  kořenová zelenina
  pečivo, obiloviny -
  cukrová řepa a cukrová třtina
 ovoce 
 med

Vláknina:
 čočka
fazole
ovesné vločky
maliny
avokádo
cizrna


Doufám že se vám článek libil a třeba vám něco dal..
Teri




1 komentář:

  1. Pěkný článek. To počítání kalorií je něco, ale jsi dobrá, že jsi to počítala. O té aplikaci jsem slyšela a dokonce jsem jí i měla, ale zapomínala jsem jí používat a to pak už ztrácí ten smysl. Tak doufám, že do toho fitka s tebou začne někdo chodit, aby tam nebyla sama. Držím palce :)

    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat

Jste hodní , že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvek.